ផ្លូវជាតិលេខ ១០ គឺជាផ្លូវជាតិថ្មី ឆ្លងកាត់តំបន់ភ្នំភាគខាងលិចប្រទេសកម្ពុជា ពីខេត្តបាត់ដំបង ពោធិ៍សាត់ រហូតមកដល់ខេត្តកោះកុង។ ផ្លូវជាតិលេខ១០ មានប្រវែងសរុប ១៩៧ គីឡូម៉ែត្រ ទទឹង ៩ ម៉ែត្រ គិតមកទល់ពេលនេះសម្រេចការងារលើសពី ៥០% មកហើយ បន្ទាប់ពីបើកការដ្ឋានកាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ ដែលតភ្ជាប់ចាប់ពីស្រុកសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបង មកកាន់ស្រុកវាលវែង ខេត្តពោធិ៍សាត់ រហូតមកដល់ស្រុកអូសោម ខេត្តកោះកុង ដោយឆ្លងកាត់តំបន់ភ្នំនិងអូរជាច្រើន សាងសង់ស្ពានឆ្លងកាត់ចំនួន ៥១ កន្លែង។ ផ្លូវជាតិលេខ១០ ត្រូវបានទទួលកម្ចីហិរញ្ញប្បទានពីសាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន ប្រមាណ ១៨៨ លានដុល្លារ ដោយសាងសង់ផ្លូវបេតុងកៅស៊ូ AC វាជាផ្លូវយុទ្ធសាស្ត្រតាមបណ្ដោយខ្សែក្រវ៉ាត់ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ ភាគខាងលិច អាចកាត់បន្ថយរយៈពេលធ្វើដំណើរពីបាត់ដំបងមកកាន់កោះកុង ចំណេញជាង ៥ ម៉ោងដោយមិនចាំបាច់ឆ្លងកាត់រាជធានីភ្នំពេញនោះទេ ហើយក៏សំខាន់វិស័យទេសចរណ៍ផងដែរ។
ការស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ប្រវែង ១៩៨,៥១៨ គ.ម. តភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោម ដល់ កោះកុង សម្រេចបាន ៥៤,៨៩%ហើយ គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ២០២១នេះ ថ្ងៃអង្គារ ៩រោច ខែមិគសិរ ឆ្នាំឆ្លូវ ត្រីស័ក ព.ស.២៥៦៥ ត្រូវថ្ងៃទី២៨ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១ ខេត្តកោះកុង៖ លោកអគ្គនាយករង ស្រេង ស្រស់ តំណាងអគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ និងជាប្រធានអង្គភាពអនុវត្ត គម្រោង(PIU) និងលោក ហ៊ាង សុទ្ធាយុត្តិ ប្រធាននាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ បានដឹកនាំក្រុមការងារបច្ចេកទេសចុះពិនិត្យវឌ្ឍនភាពនៃគម្រោងស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ដោយមានការចូលរួមអមដំណើរពីមន្ត្រីជំនាញ និងថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន ដែលប្រចាំការនៅការដ្ឋានផ្លូវដ៏វែងឆ្លងកាត់ព្រៃព្រឹក្សាដ៏ស្រស់បំព្រងនេះ។
ការចុះពិនិត្យនេះធ្វើឡើងក្នុងគោលបំណង ដើម្បីធានាឱ្យការសាងសង់ស្របតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេសប្រកប ដោយគុណភាពបានរឹងមាំ និងអាចប្រើប្រាស់បានយូរអង្វែង ក៏ដូចជាក្នុងគោលបំណងដើម្បីផលិត ព័ត៌មានទុកជាឯកសារអំពីផ្លូវនេះនៅមុន និងក្រោយពេលការស្ថាបនាសំដៅធ្វើការប្រៀបធៀប និងស្វែង យល់អំពីលក្ខណៈបច្ចេកទេស ការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់មន្ត្រីជំនាញក្នុងការសាងសង់ និងឆ្លុះបញ្ចាំងអំពី ការយកចិត្តទុកដាក់លើការងារបច្ចេកទេសផងដែរ។
ឆ្លៀតឱកាសក្នុងដំណើរចុះពិនិត្យផ្លូវនេះ លោកអគ្គនាយករង បានធ្វើបង្ហាញអំពីព័ត៌មានបច្ចេកទេសទាក់ ទងនឹងការសាងសង់ផ្លូវនេះ ជាពិសេសទាក់ទងនឹងការលំបាកដែលក្រុមវិស្វករបានជួបប្រទះ និងពុះពារ ជំនះគ្រប់ឧបសគ្គ ដើម្បីដោះស្រាយក្នុងអំឡុងពេលនៃការសាងសង់។
គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ មានប្រវែងសរុបចំនួន១៩៨,៥១៨គីឡូម៉ែត្រតភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោមដល់កោះកុង សាងសង់ស្របតាមបទដ្ឋានបច្ចេកទេសកម្រិត៣របស់សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិត ចិន មានទទឹងតួផ្លូវសរុបចំនួន៩ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវកៅស៊ូពីរស្រទាប់(DBST) សាងសង់ស្ពានចំនួន២៨ កន្លែងប្រវែង១៧២១,៤៦ម៉ែត្រដែលក្នុងនោះមានស្ពានខ្ពស់ជាងគេមួយ ដែលមានកម្ពស់៧៥ម៉ែត្រ បណ្តោយ៥៣០ម៉ែត្រ និងទទឹង១០ម៉ែត្រ ព្រមទាំងមានបំពាក់ផ្លាកសញ្ញាចរាចរណ៍ គំនូសចរាចរណ៍ បង្គោលគីឡូម៉ែត្រ និងបង្គោលសុវត្ថិភាព ហើយគិតត្រឹមចុងឆ្នាំ ២០២១ គម្រោងនេះសម្រេចវឌ្ឍនភាពការងារជារួមបាន៥៤,៨៩%ហើយ៕
ការស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ប្រវែង ១៩៨,៥១៨ គ.ម. តភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោម ដល់ កោះកុង សម្រេចបាន ៥៤,៨៩%ហើយ គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ២០២១នេះ ការស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ប្រវែង ១៩៨,៥១៨ គ.ម. តភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោម ដល់ កោះកុង សម្រេចបាន ៥៤,៨៩%ហើយ គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ២០២១នេះ ថ្ងៃអង្គារ ៩រោច ខែមិគសិរ ឆ្នាំឆ្លូវ ត្រីស័ក ព.ស.២៥៦៥ ត្រូវថ្ងៃទី២៨ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២១ ខេត្តកោះកុង៖ លោកអគ្គនាយករង ស្រេង ស្រស់ តំណាងអគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ និងជាប្រធានអង្គភាពអនុវត្ត គម្រោង(PIU) និងលោក ហ៊ាង សុទ្ធាយុត្តិ ប្រធាននាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ បានដឹកនាំក្រុមការងារបច្ចេកទេសចុះពិនិត្យវឌ្ឍនភាពនៃគម្រោងស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ដោយមានការចូលរួមអមដំណើរពីមន្ត្រីជំនាញ និងថ្នាក់ដឹកនាំក្រុមហ៊ុន ដែលប្រចាំការនៅការដ្ឋានផ្លូវដ៏វែងឆ្លងកាត់ព្រៃព្រឹក្សាដ៏ស្រស់បំព្រងនេះ។ ការចុះពិនិត្យនេះធ្វើឡើងក្នុងគោលបំណង ដើម្បីធានាឱ្យការសាងសង់ស្របតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេសប្រកប ដោយគុណភាពបានរឹងមាំ និងអាចប្រើប្រាស់បានយូរអង្វែង ក៏ដូចជាក្នុងគោលបំណងដើម្បីផលិត ព័ត៌មានទុកជាឯកសារអំពីផ្លូវនេះនៅមុន និងក្រោយពេលការស្ថាបនាសំដៅធ្វើការប្រៀបធៀប និងស្វែង យល់អំពីលក្ខណៈបច្ចេកទេស ការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់មន្ត្រីជំនាញក្នុងការសាងសង់ និងឆ្លុះបញ្ចាំងអំពី ការយកចិត្តទុកដាក់លើការងារបច្ចេកទេសផងដែរ។ ឆ្លៀតឱកាសក្នុងដំណើរចុះពិនិត្យផ្លូវនេះ លោកអគ្គនាយករង បានធ្វើបង្ហាញអំពីព័ត៌មានបច្ចេកទេសទាក់ ទងនឹងការសាងសង់ផ្លូវនេះ ជាពិសេសទាក់ទងនឹងការលំបាកដែលក្រុមវិស្វករបានជួបប្រទះ និងពុះពារ ជំនះគ្រប់ឧបសគ្គ ដើម្បីដោះស្រាយក្នុងអំឡុងពេលនៃការសាងសង់។ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ មានប្រវែងសរុបចំនួន១៩៨,៥១៨គីឡូម៉ែត្រតភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោមដល់កោះកុង សាងសង់ស្របតាមបទដ្ឋានបច្ចេកទេសកម្រិត៣របស់សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិត ចិន មានទទឹងតួផ្លូវសរុបចំនួន៩ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវកៅស៊ូពីរស្រទាប់(DBST) សាងសង់ស្ពានចំនួន២៨ កន្លែងប្រវែង១៧២១,៤៦ម៉ែត្រដែលក្នុងនោះមានស្ពានខ្ពស់ជាងគេមួយ ដែលមានកម្ពស់៧៥ម៉ែត្រ បណ្តោយ៥៣០ម៉ែត្រ និងទទឹង១០ម៉ែត្រ ព្រមទាំងមានបំពាក់ផ្លាកសញ្ញាចរាចរណ៍ គំនូសចរាចរណ៍ បង្គោលគីឡូម៉ែត្រ និងបង្គោលសុវត្ថិភាព ហើយគិតត្រឹមចុងឆ្នាំ ២០២១ គម្រោងនេះសម្រេចវឌ្ឍនភាពការងារជារួមបាន៥៤,៨៩%ហើយ៕
គម្រោងស្ថាបនាផ្លូវជាតិលេខ១០ ពីបាត់ដំបងទៅកោះកុងសម្រេចបាន ៥៤% ហើយ គិតត្រឹមដំណាច់ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២១ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ ភ្ជាប់ពីបាត់ដំបងទៅកោះកុង ប្រវែងជាង ១៩៨គ.ម សម្រេច បាន ៥៤,៨៩% ហើយ។ នេះបើយោងតាមការចុះពិនិត្យការដ្ឋានផ្ទាល់របស់រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល កាលពីថ្ងៃទី ៣ ធ្នូ នេះ។ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ នេះតភ្ជាប់ពីសំឡូត- វាលវែង-អូរសោមដល់កោះកុង សាងសង់ស្របតាមបទដ្ឋានបច្ចេកទេសកម្រិត៣ របស់ប្រទេសចិន មានទទឹងតួផ្លូវសរុបចំនួន ៩ម៉ែត្រ ជាប្រភេទផ្លូវកៅស៊ូពីរស្រទាប់(DBST)។ គម្រោងនេះរួមមានការសាងសង់ស្ពានចំនួន ២៣កន្លែង ប្រវែង ១៧២១,៤៦ម៉ែត្រ ដែលក្នុងនោះមានស្ពានខ្ពស់ជាងគេមួយកម្ពស់៧៥ម៉ែត្រ បណ្តោយ៥៣០ម៉ែត្រ និងទទឹង១០ម៉ែត្រ ព្រមទាំងមានបំពាក់ផ្លាកសញ្ញាចរាចរណ៍ គំនូសចរាចរណ៍ បង្គោលគីឡូម៉ែត្រ និងបង្គោលសុវត្ថិភាពផងដែរ។ គម្រោងផ្លូវនេះមានការជ្រើសរើសគន្លងផ្លូវថ្មីប្រវែងសរុប ៦៥,៨៩គីឡូម៉ែត្រ ដើម្បីធ្វើផ្លូវពង្វាងពីភ្នំក្រវាញ ព្រោះតែមិនចង់វះកាត់ភ្នំក្រវាញជាពីរនាំឱ្យប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន និងជម្រកសត្វព្រៃធ្ងន់ធ្ងរ។ គម្រោងផ្លូវនេះត្រូវបានបើកការដ្ឋានសាងសង់កាលពីថ្ងៃទី០៩ ខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ ក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់សម្តេចនាយករដ្ឋមន្រ្តី ហ៊ុន សែន ដែលកំពុងសាងសង់ដោយទុន ១៨៨,៣៨ លានដុល្លារ ដែលជាកម្ចីពីចិន រួមនឹងថវិកាបដិភាគរបស់រដ្ឋ។ ផ្លូវនេះសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុន សាជីវកម្មស្ពានថ្នល់ចិន (CRBC) ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេសសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេសក្វាងចូវ វ៉ានអាន ដោយចំណាយពេលសាងសង់ ៤៨ខែ ពោលគឺអាចនឹងបញ្ចប់នៃខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣។ គួរបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ១០គឺជាសរសៃឈាមសេដ្ឋកិច្ចជាតិដ៏មានសក្តានុពលរបស់កម្ពុជា ដែលជួយលើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពនៃការដោះដូរពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគ ដំណាំកសិផល កសិ-ឧស្សាហកម្ម និងទេសចរណ៍បានឆាប់រហ័ស និងចំណាយតិច ជាពិសេសជាមួយប្រទេសជិតខាង។
ថែម៦០លាន$ ព្រោះមិនចង់វះកាត់ភ្នំក្រវាញជា២! ថែម៦០លាន$ ព្រោះមិនចង់វះកាត់ភ្នំក្រវាញជា២! | Real Estate Show រាល់វីដេអូដែលផុសទាំងអស់នឹងជួយលោកអ្នកឲ្យមានគំនិតល្អៗច្រើននៅក្នុងការរកសុី! សូមតាមដានបន្ថែមតាមរយះ
ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជួន បានបង្ហាញវីដេអូ និងស្វែងយល់ពី បច្ចុប្បន្នភាព និងការសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់ជាតិទាំង ១០ ខ្សែ (លេខ១ ដល់ លេខ១០) នៅតាមបណ្តារាជធានី-ខេត្ត ដែលជាសរសៃឈាម យ៉ាងសំខាន់លើកស្ទួយដល់កំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ជួយសម្រួលដល់ការធ្វើដំណើររបស់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ និងការដឹកជញ្ជូនទំនិញឆ្លងកាត់។ ផ្លូវទាំងជាតិ ១០ខ្សែរួមមានដូចឃាងក្រោម៖ ផ្លូវជាតិលេខ ១ មានប្រវែង ១៦៦៤៥គីឡូម៉ែត្រ ភ្នំពេញ-ស្វាយរៀង-បាវិត (ព្រុំប្រទល់វៀតណាម) ផ្លូវជាតិលេខ ២ មានប្រវែង ១២០៦៩គីឡូម៉ែត្រ គល់ស្ពានព្រះមុន្នីវង្ស-តាកែវ-ភ្នំដិន (ព្រុំប្រទល់វៀតណាម) ផ្លូវជាតិលេខ ៣ មានប្រវែង ២០១,៥៨គីឡូម៉ែត្រ រង្វង់មូលចោមចៅ-កំពត ផ្លូវជាតិលេខ ៤ មានប្រវែង ២១៤,២០គីឡូម៉ែត្រ ចោមចៅ-កំពង់ស្ពឺ-ព្រះសីងនុ ផ្លូវជាតិលេខ ៥ មានប្រវែង ៤០៧,៤៥គីឡូម៉ែត្រ ភ្នំពេញ-ពោធ៍សាត់-បាត់ដំបង-បន្ទាយមានជ័យ-ប៉ោយប៉ែត (ព្រុំប្រទល់ថៃ) ផ្លូវជាតិលេខ ៦ មានប្រវែង ៤១៥,៤៧គីឡូម៉ែត្រ ភ្នំពេញ-កំពង់ចាម-កំពង់ធំ-សៀមរាប-បន្ទាយមានជ័យ ផ្លូវជាតិលេខ ៧ មានប្រវែង ៤៦០,៨៣គីឡូម៉ែត្រ ស្គន់-កំពង់ចាម-ត្បូងឃ្មុំ-ក្រចេះ-ស្ទឹងត្រែង (ព្រុំប្រទល់ឡាវ) ផ្លូវជាតិលេខ ៨ មានប្រវែង ១២៤,៤០គីឡូម៉ែត្រ ព្រែកតាមាក់-ក្រែង ផ្លូវជាតិលេខ ៩ មានប្រវែង ១៤២,៧៥គីឡូម៉ែត្រ ស្ទឹងត្រែង-ព្រះវិហារ ផ្លូវជាតិលេខ ១០ មានប្រវែង ១៩៧,៣៦គីឡូម៉ែត្រ សំឡូត-វាលវែង-កោះកុង
ផ្លូវជាតិលេខ១០ ដែលឆ្លងកាត់ខេត្ត៣ នឹងមានខេត្តមួយបង្កប់ស្ពានដ៏ខ្ពស់ជាងគេនៅក្នុងស្រុកខ្មែរ កាលពីពេលថ្មីៗ គ្រប់គ្នាប្រាកដជាបានដឹងហើយអំពីផ្លូវជាតិលេខ១០ ដែលជាផ្លូវជាតិ Highway មួយខ្សែប្រភេទ DBST ដែលមានប្រវែង១៩៧,៣៦ គីឡូម៉ែត្រ ដោយតភ្ជាប់រវាងស្រុកសំឡូតខេត្តបាត់ដំបង កាត់តាមស្រុកវាលវែង ខេត្តពោធិ៍សាត់ និងមកដល់ទីរួមខេត្តកោះកុង ហើយគិតមកត្រឹមពាក់កណ្តាលខែឧសភានេះ សម្រេចបាន ៤៨,៧៧%ហើយ។ ប៉ុន្តែមានចំណុចមួយប្រហែលជាគ្រប់គ្នាមិនសូវបានដឹងនោះគឺ ផ្លូវជាតិលេខ១០ថ្មីនេះ គឺជាផ្លូវល្បឿនលឿនមួយដែលមានការពិបាកក្នុងការសាងសង់ ហើយក្នុងនោះគឺមានការសាងសង់ស្ពានអាតៃប្រវែង ៥១២ម៉ែត្រ និងកម្ពស់ដល់ ៧៥ម៉ែត្រ ដែលជាស្ពានខ្ពស់ជាងគេបំផុតនៅកម្ពុជា។ ដោយការសាងសង់ស្ពានដ៏ខ្ពស់ជាងគេនេះ គឺនៅត្រង់ចំណុច ទឹកដីឃុំអូរសោមស្រុកវាលវែងនៃខេត្តពោធិសាត់។ គួររម្លឹកផងដែរថា៖ ផ្លូវនេះគ្រោងចំណាយប្រមាណជាង ១៨៨លានដុល្លារ ជាហិរញ្ញប្បទានរបស់ប្រទេសចិន និងថវិកាបដិភាគរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា។ នេះបើយោងតាមឯកឧត្តម ស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានថ្លែងឱ្យដឹងក្នុងពីធីបើកគម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ កាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២០ កន្លងទៅនេះ។
គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ ភ្ជាប់បាត់ដំបង-កោះកុង គឺមានស្ពានមួយដែលខ្ពស់ជាងគេបំផុតនៅកម្ពុជា ក្នុងគម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ ដែលភ្ជាប់ពីខេត្តបាត់ដំបង ទៅកោះកុង គឺមានការសាងសង់ស្ពានអាតៃប្រវែង ៥១២ម៉ែត្រ និងកម្ពស់ដល់ ៧៥ម៉ែត្រ ដែលនឹងក្លាយជាស្ពានខ្ពស់ជាងគេបំផុតនៅកម្ពុជា។ នេះបើតាមការលើកឡើងរបស់លោក ស៊ុន ចាន់ថុល ទេសរដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ក្នុងពិធីបើកការដ្ឋានសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ កាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២០។ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ មានប្រវែងសរុប ១៩៧,៣៦គីឡូម៉ែត្រ និងទទឹងតួផ្លូវ ៩ម៉ែត្រ តភ្ជាប់ពីសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបង ឆ្លងកាត់វាលវែង អូរសោម ខេត្តពោធិ៍សាត់ ភ្ជាប់ទៅខេត្តកោះកុង។ ក្នុងនោះមានការសាងសង់ស្ពានចំនួន ៣៣កន្លែងប្រវែងសរុប ២៣៦១ម៉ែត្រ។ ផ្លូវនេះគ្រោងចំណាយប្រមាណជាង ១៨៨លានដុល្លារ ជាហិរញ្ញប្បទានរបស់ប្រទេសចិន និងថវិកាបដិភាគរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា។ គិតមកត្រឹមពាក់កណ្តាលខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២១នេះ គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ សម្រេចបាន ៤៨,៧៧%។ ផ្លូវនេះមិនត្រឹមតែផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ក្នុងការធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាអាចជាផ្នែកមួយទាក់ទាញអ្នកទេសចរដែលចូលចិត្តធ្វើដំណើរកម្សាន្ត អាចគយគន់ធម្មជាតិដ៏ស្រស់ត្រកាល ដោយសារផ្លូវនេះមានតំបន់ធម្មជាតិជាច្រើន ជាពិសេសព្រៃឈើ ក្រាស់ៗយ៉ាងស្រស់ស្អាត៕
ទីផ្សារ និងតម្លៃអចលនទ្រព្យ តាមផ្លូវជាតិលេខ ១០ នៅមានភាពស្ងប់ស្ងាត់ ពោធិ៍សាត់ៈ ទោះបីការសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ ១០ ដែលតភ្ជាប់ពីស្រុកសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបង កាត់តាមស្រុកវាលវែង ខេត្តពោធិ៍សាត់ ទៅកាន់ខេត្តកោះកុង សម្រេចបានជិត ៥០ ភាគរយហើយក៏ដោយ ក៏តម្លៃអចលនទ្រព្យនៅតាមបណ្តោយផ្លូវនេះមិនបានហក់ឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់ទេ។ នេះបើតាមក្រុមអ្នកជំនាញអចលនទ្រព្យ។ យោងតាម លោក បុង ប៊ុនហួន រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជានាយកគម្រោងផ្លូវជាតិលេខ ១០ ដែលបានចុះទៅត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេស និងវឌ្ឍនភាពការងារកាលពីចុងសប្តាហ៍មុនឱ្យដឹងថា ទោះបីកម្ពុជាកំពុងជួបប្រទះការឆ្លងរាលដាលជំងឺកូវីដ ១៩ ក៏ការសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ ១០ មិនត្រូវបានពន្យារពេលទេ ដោយគិតត្រឹមពាក់កណ្តាលខែឧសភា ការសាងសង់សម្រេចបាន ៤៨,៧៧ ភាគរយ។ លោកនិយាយថា ផ្លូវនេះមិនត្រឹមតែជួយកាត់បន្ថយរយៈពេលធ្វើដំណើរពីតំបន់ភាគពាយព្យប្រទេសទៅកាន់តំបន់មាត់សមុទ្រប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាថែមទាំងជួយទាក់ទាញអ្នកទេសចរដែលចូលចិត្តធ្វើដំណើរកម្សាន្តបានយ៉ាងច្រើនផងដែរ។ ប្រធានសមាគមអ្នកវាយតម្លៃ និងភ្នាក់ងារអចលនវត្ថុកម្ពុជា លោក ច្រឹក សុខនីម បានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍នៅថ្ងៃទី ១៩ ខែឧសភាថា សព្វថ្ងៃនេះទីផ្សារអចលនទ្រព្យតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ ១០ មិនសូវមានសកម្មភាពទិញ-លក់ទេ ព្រោះភាគច្រើនជាតំបន់ព្រៃ។ បច្ចុប្បន្នក្រៅពីជាតំបន់ព្រៃ នៅតាមផ្លូវនេះ ក៏មានប្រជាកសិករមួយចំនួនប្រកបការងារដាំដុះកសិកម្មផងដែរ។ លោកបន្ថែមថា នៅពេលផ្លូវធ្វើរួច តម្លៃអចលនទ្រព្យទីនោះនឹងកើនថែមទៀត ប៉ុន្តែនឹងមិនខ្ពស់ទេ ព្រោះមិនមែនជាតំបន់ពាណិជ្ជកម្ម និងឧស្សាហកម្ម។ លោកថ្លែងថា៖ «ខ្ញុំគិតថាទីផ្សារអចលនទ្រព្យនៅផ្លូវជាតិលេខ ១០ នឹងមិនសូវមានសម្ទុះទីផ្សារខ្លាំងទេ ព្រោះជាតំបន់មានសក្តានុពលខ្ពស់សម្រាប់តែវិស័យកសិកម្ម និងទេសចរណ៍។ ជាទូទៅអចលនទ្រព្យមានទីផ្សារល្អទាល់តែទីនោះជាកន្លែងដែលមានពាណិជ្ជកម្ម និងមនុស្សរស់នៅច្រើន»។ យោងតាមលោក សុខនីម ដោយសារមិនទាន់មានចលនាទិញ-លក់ច្រើន បច្ចុប្បន្នដីនៅជាប់ផ្លូវជាតិលេខ ១០ ទីតាំងល្អអាចមានតម្លៃជាមធ្យមចន្លោះពី ២០-៣០ ដុល្លារ ក្នុង ១ ម៉ែត្រការ៉េ និងកន្លែងខ្លះមានតម្លៃក្រោម ៣ ដុល្លារ ដោយវាអាស្រ័យលើទំហំដី។ អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនអចលនទ្រព្យ KFA លោក នួន រិទ្ធី បាននិយាយថា នៅពេលមានការសាងសង់ផ្លូវ តម្លៃអចលនទ្រព្យតែងកើនឡើង គ្រាន់តែតិច ឬច្រើន ដោយអាស្រ័យតើតំបន់នោះមានសក្តានុពលសម្រាប់ការវិនិយោគលើវិស័យណាមួយ។ សម្រាប់អចលនទ្រព្យនៅតាមផ្លូវជាតិលេខ ១០ ពេលនេះគឺមិនកើនខ្ពស់ទេ ព្រោះជាតំបន់មានសក្តានុពលក្នុងវិស័យកសិកម្មភាគច្រើន។ យ៉ាងណាក្ដី លោក រិទ្ធី បញ្ជាក់ថា៖ «ខណៈតម្លៃដីនៅទាប ហេតុនេះវាអាចជាឱកាសល្អ ប្រសិនបើអ្នកវិនិយោគចេះកែច្នៃទីនោះឱ្យទៅជាកន្លែងផលិតផលិតផលណាដែលមានតម្រូវការទីផ្សារខ្ពស់នៅលើទីផ្សារអន្តរជាតិ»។ ផ្លូវជាតិលេខ ១០ ដែលមានប្រវែងសរុបជាង ១៩៨ គីឡូម៉ែត្រនេះ បានបើកការដ្ឋានសាងសង់ដោយ លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន កាលពីថ្ងៃទី ៩ ខែ មីនា ឆ្នាំ ២០២០ ដោយគ្រោងនឹងបញ្ចប់ការសាងសង់នៅដំណាច់ឆ្នាំ ២០២៣។ តាមផែនការគម្រោងនេះនឹងត្រូវចំណាយថវិកាសរុបជាង ១៨៨ លានដុល្លារជាហិរញ្ញប្បទានពីរដ្ឋាភិបាលចិន៕
គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ (បាត់ដំបង – ពោធិ៍សាត់ – កោះកុង) សម្រេចបាន៤៨,៧៧%ហើយ រាជធានីភ្នំពេញ៖ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានឲ្យដឹងថា គម្រោងសាងសង់ផ្លូវជាតិលេខ១០ (បាត់ដំបង – ពោធិ៍សាត់ – កោះកុង) សម្រេចបាន៤៨,៧៧%ហើយគិតត្រឹមពាក់កណ្តាលខែឧសភា ឆ្នាំ២០២១។ ទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗទាន់ហេតុការណ៍រាល់ថ្ងៃ សូមចូលទៅកាន់ Channel Telegram KBN News កាលពីពេលថ្មីៗនេះលោក បុង ប៊ុនហួន រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជានាយកគម្រោងផ្លូវជាតិលេខ១០ បានបន្តដឹកនាំក្រុមការងារជំនាញចុះ ត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេស និងតាមដានវឌ្ឍនភាពការងារសាងសង់ ដោយមានការចូល រួមពីតំណាងក្រុមហ៊ុនសាងសង់ ក្រុមហ៊ុនត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេស និងភាគីពាក់ព័ន្ធផងដែរ។ លោក បុង ប៊ុនហួន ថ្លែងថា ជាលទ្ធផល ការសាងសង់ផ្លូវនេះសម្រេចបាន៤៨,៧៧% ហើយគិតត្រឹមពាក់កណ្តាលខែឧសភា ឆ្នាំ២០២១ ហើយបច្ចុប្បន្នក្រុមហ៊ុនសាងសង់កំពុងបន្តការងារ សាងសង់របស់ខ្លួនយ៉ាងសស្រាក់សស្រាំ ទោះបីកម្ពុជាកំពុងជួបប្រទះនៃការឆ្លងរីករាលដាលជំងឺកូវីដ១៩យ៉ាងណាក៏ដោយ។ សូមបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ១០មានប្រវែង ១៩៧,៣៦ គីឡូម៉ែត្រ លាតសន្ធឹងកាត់ស្រុកសំឡូត ខេត្តបាត់ដំបង ពោធិ៍សាត់ រហូតដល់ខេត្តកោះកុង ហើយផ្លូវនេះមិនត្រឹមតែផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ក្នុងការធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាអាចជាផ្នែកមួយទាក់ទាញអ្នកទេសចរណ៍ដែលចូលចិត្តធ្វើដំណើរកម្សាន្ត អាចគយគន់ធម្មជាតិដ៏ស្រស់ត្រកាល ដោយសារផ្លូវនេះមានតំបន់ធម្មជាតិជាច្រើន ជាពិសេសព្រៃឈើ ក្រាស់ៗយ៉ាងស្រស់ស្អាត។ ជាមួយគ្នានោះ លោករដ្ឋលេខាធិការ បានជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុនសាងសង់ និងក្រុមហ៊ុនទីប្រឹក្សាបច្ចេកទេស បន្តយកចិត្តទុកដាក់លើកិច្ចការងារសាងសង់ប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ និងស្រប តាមស្តង់ដារបច្ចេកទេសត្រឹមត្រូវដើម្បីធានាការប្រើប្រាស់បានយូរអង្វែង និងចូលរួមអនុវត្តឱ្យបាននូវវិធានការរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ៣កុំ ៣ការពារ ទាំងអស់គ្នាដើម្បីបញ្ជៀសការឆ្លងជម្ងឺកូវីដ-១៩៕
No comments:
Post a Comment