Saturday, September 11, 2021

តម្លៃ ថែទាំ ជួសជុលផ្លូវថ្នល់

តម្លៃ ថែទាំ ជួសជុលផ្លូវថ្នល់ នឹងធ្វើការវិភាគអំពី តម្លៃស្ថាបនាផ្លូវថ្នល់ តាមប្រភេទ ជាផ្លូវកៅស៊ូ ឬ ផ្លូវ បេតុង និងមានកត្តារួមផ្សំជាច្រើន ដើម្បី ដឹងអំពី តម្លៃសាងសង់ តម្លៃជួសជុល ប្រភពចំណូលពីផ្លូវថ្នល់ និងការចំណាយលើ ផ្លូវថ្នល់...

  1. កាយ ចាក់ដីបង្រាប Excavation and filling 👉 ២៦% 
  2. ចាក់គ្រឹះ និងស្រទាប់ផ្លូវ Pavement and finishing  👉  ៣៧%
  3. រៀបចំគែមផ្លូវ និង ប្រពន្ធលូ Retaining vs drainage​ road  👉 ២៨%
  4. ផែនការកសាងផ្លូវ Road Planning  👉  9%
ឥលូវយើង ពិនិត្យជាលំអិតថា តម្លៃនៃការជួសជួលផ្លូវ អស់ ប៉ុន្មាន % ?

  1. ទីតាំងភូមិសាស្រ្ត Location ចំណាយ ៣%
  2. កាយដី ចាក់ដី បង្ហាប់ដី clearing and grubbing ចំណាយ ២៤ %
  3. រៀបចំ ប្រព័ន្ធជម្រាល Finishing Cut Slopes road ចំណាយ ៨%
  4. រៀបចំ ប្រពន្ធលូ Constructing Ditch ចំណាយ ៧% 
  5. រៀបចំប្រព័ន្ធរហ្គាទឹក Installing Culvert road ចំណាយ ១៨%
  6. រៀបចំតម្លៃថ្ម ក្រួស Gravelling road ចំណាយ ៣០%
  7. រៀបចំដាំកូនឈើអបសងសាងផ្លូវ Seedling Banks ចំណាយ ១%
  8. រៀបចំស្លាកសញ្ញាចរាចរណ៍ Road Closure ចំណាយ ៣%
  9. រៀបចំការជួសជុល ថៃទាំង Maintenance road វិលជុំ ចំណាយ ៦%/ ឆ្នាំ
ការចំណាយសម្រាប់ ស្ថាបនាផ្លូវ ករណីផ្លូវ រួមគ្នា ដូចនៅបរទេសគឺ ( ឬ ហៅថា Revenue ចំណូលសម្រាប់ផ្លូវ ) ដែលទាំង ០២ ផ្នែក  ថវិការជាតិ ៨៣% និង ថវិការ ខេត្តក្រុង ១៧% មានប្រភពចំណូលដូចៗគ្នា គឺ 

  1. ចំណូលពី អ្នកធ្វើដំណើរ/ អ្នកបើកបរ User Revenue = 65% -- ពន្ធលើប្រេង
  2. ចំណូលពី ប្រជាជនទូទៅ Non User Revenue = 2% --ពន្ធលើប្រេង និង ពន្ធលើផ្លូវ
  3. ចំនួន ពី ថ្នាក់ជាតិ Federal/ Ministry  = 26%- ពន្ធលើប្រេង និង ពន្ធលើផ្លូវ
  4. ចំណូលពីកម្ចី Borrowing  = 7%- ពន្ធលើប្រេង និង ពន្ធលើផ្លូវ
ការចំណាយ ការទំនាស់ ក្នុងសង្គមកើតមានជាទូទៅ ទាំងនៅកម្ពុជា ទាំងនៅឯបរទេស ដោយសារ៖
  1. អ្នកបើរបរ ឬ អ្នកដំណើរ ចំណាយ ៦០% លើ​រថយន្ត ប្រេង កង់ .. 👉 .៦០% 
  2. រដ្ឋ រាជការ ចំណាយ ៤០% លើផ្លូវថ្នល់ លូ ថែទាំ ជួសជុល 👉 ៤០%  ដែលក្នុង ៤០% នេះ ទំនាស់កើតមាន ដោយសារតែ ប្រជាជន មន្រ្តីរាជការ ត្រូវ បង់ពន្ធលើ ប្រេង ហ្គាស និង ពន្ធលើផ្លូវ ខណៈដែលខ្លួន បើកបរតិចតួច ឬ ម្តងម្តាល ដូចជា មន្រ្តីរាជការធ្វើការ ៥ថ្ងៃ /៧ ថ្ងៃ ហេតុអ្វី ត្រូវបងពន្ធផ្លូវថ្លៃដូចគេឯង? តម្លៃប្រេងឡើង ៤០០០ រៀល/លីត្រ ខ្លះខ្លួននៅតែផ្ទះ យូរៗធ្វើដំណើរម្តង ! ផ្លូវជាតិពីខេត្ត ពោធិសាត់ ទៅ កោះកុង ស្ថាបនាស្អាត ដែលពលរដ្ឋមិនទាន់បានជិះម្តងផង ស្រាប់តែខូចអស់ទៅវិញ?  ដែលនៅអាមេរិក គេវិភាគលើ៖
  • ពន្ធនាំចូល ឬ ពន្ធចុះបញ្ជីរថយន្ត Registration Fees អ្នកជិះរថយន្តមិនបង់ពន្ធនាំចូល ពន្ធគយ តែក្លាយជាបន្ទុកសម្រាប់ពន្ធរដ្ឋទូទៅ
  •  ពន្ធប្រេង Fuel Taxes  តម្លៃប្រេងឡើង ៤០០០ រៀល/លីត្រ ខ្លះខ្លួននៅតែផ្ទះ យូរៗធ្វើដំណើរម្តង
  • ពន្ធផ្លូវ Road Usage Charge   ប្រជាជន មន្រ្តីរាជការ ត្រូវ បង់ពន្ធផ្លូវ ខណៈដែលខ្លួន បើកបរតិចតួច ឬ ម្តងម្តាល ដូចជា មន្រ្តីរាជការធ្វើការ ៥ថ្ងៃ /៧ ថ្ងៃ ហេតុអ្វី ត្រូវបងពន្ធផ្លូវថ្លៃដូចគេឯង? 
ការធ្វើដំណើរកាន់តែឆ្ងាយៗ បែរជា ចំនួនប្រេងកាន់តែចុះទាបទៅៗ ដូចជាគេធ្វើការវិភាគរកឃើញថា ២២ គម/ ហ្អាឡុង ឡើងទៅជា ៥០ គម/ ហ្អាឡុង ឡើងដល់ទៅ ៨០ គម/ ហ្អាឡុង ក្នុងន័យនេះ សំដៅថា ម្ចាស់រថយន្ត បង់ពន្ធប្រេង ថោកណាស់ បើប្រៀបជាមួយ ពន្ធផ្លូវ ចម្ងាយផ្លូវ ដែលពលរដ្ឋទូទៅ ចំណាយលើពន្ធផ្លូវ ។

No comments:

Post a Comment