Tuesday, November 21, 2017

យន្តហោះ B-52

សម្រាប់ការបាញ់យន្តហោះ ត្រូវការតែ ព័តមានំពី ល្បឿន Speed កំពស់ហោះ High ចម្ងាយហោះ Range ទិសហោះ មុំហោះ។
  • យន្តហោះ B52 ជាប្រភេទ យន្តហោះល្បីល្បាញក្នុងទសវត្សទី ៦០ ដែលបំពេញបេសកកម្មទំលាក់គ្រាប់បែក នៅសង្រ្គាមសង្រ្កាម អាមេរិក វៀតណាម គឺ កម្ពុជា វៀតណាម ឡាវ ចិន ជាគោលដៅដែលត្រូវ ទំលាក់គ្រាប់បែក ក្នុងប្រតិបត្តិការ វាយបំផ្លាញ (Operation destroy) គឺមិនមានគៅលដៅសម្លាប់ ឬ វាយប្រហារឡើយ ( No operation kill) . យន្តហោះ B52 ទំលាក់គ្រាប់បែកជាសម្ងាត់ គឺមិនឲ្យ អន្តរជាតិ ដឹងឮ។ 
  • តើធ្វើបែបម៉េចកុំឲ្យអន្តរជាតិដឹងឮ? យន្តហោះ B52 ផលិតនៅឆ្នាំ ១៩៥២ និងមាន អក្សរ B បានន័យថា Bomber ទំលាក់គ្រាប់បែក តែគេផ្សព្វផ្សាយថា យន្តហោះ បេ ៥២ ឬ គ្រាប់បែក បេ ៥២ ដូច្នេះពួកស៊ើបការណ៍ មិនដឹងថា យន្តហោះមានរាង រៅបែបណាឡើយ? គេឃើញតែ អណ្តូង រណ្តៅគ្រាប់បែក បេ ៥២ ឃើញតែសំបកគ្រាប់បែក បេ ៥២ តែមិនដឹងជាគ្រាប់បែកប្រភេទអ្វី ជាគ្រាប់បែក គីមី ? ជាគ្រាប់បែកបង្កោម? ឬ ជាគ្រាប់បែក កំទេចលេដ្ឋាន? ឬជាគ្រាប់បែក សម្លាប់មនុស្ស យោធា?
  • ​គេផ្សព្វផ្សាយថា ការទំលាក់គ្រាប់បែក នុយក្លេអ៊ែនៅជប៉ុន មានកំពស់ ៨០០ ម៉ែត្រពីដី ដូច្នេះ យន្តហោះ B52  មិនអាចទំលាក់គ្រាប់បែកពីកំពស់ជាង ១០គមឡើយ។ ជាក់ស្តែងតាមរបាយការណ៍ថា យន្តហោះ B52  ទំលាក់គ្រាប់បែកនៅកម្ពុជា ក្នុងកំពស់ជាង ១១ គម។
  • គ្រឿងយន្ត យន្តហោះ មានអាយុកាលប្រើប្រាស់បាន គឺ ៣៥ឆ្នាំ ដូច្នេះ យន្តហោះ B52 គឺផុតកំណត់ប្រើប្រាស់អស់ទៅហើយ ម្តេចបានជាមានពត៍មានថា យន្តហោះ B52 ហោះមកបំពេញបេសកកម្មនៅ កូរ៉េ ខាងជើង?។ តាមច្បាប់សុវត្ថិភាព គឺមិនអាចទៅរួចទេ តែអាមេរិកបាន បង្វែ upgraded គឺដូចជាធ្វើ ថ្មី ដើម្បីសន្សំលុយ ថវិការ។ 
  • ការចំណាយ ក្នុងបេសកកម្ម ០១ ជើង ទោះជាដឹកគ្រាប់ទៅទំលាក់ ១ ចំនុច ឬ ២ ចំណុច ឬ ៦ ចំណុច ទាមទារថវិការជាតិ ប្រមាណ ១ លានដុល្លា/១កញ្ចប់បេសកម្ម ដែលក្នុងនោះមាន យន្តហោះដឹកគ្រាប់ បែក ១គ្រឿង ហោះកណ្តាល យន្តហោះ នាំមុខក្បូន ១គ្រឿង យន្តហោះបិទគូរ ០១គ្រឿង យន្តហោះការពារស្លាបឆ្វេង ០១គ្រឿង​ និង​ការពារស្លាបស្តាំ ០១គ្រឿង។  ដូច្នេះក្នុងហេតុផលនេះ មិនមែនយន្តហោះ B52 ទំនើបទៀតទេក្នុង ទសវត្សទី ២០០០ នេះ តែមកពី តម្លៃថោក ធៀបជាមួយនឹង តម្លៃ នៃការប្រើប្រាស់ យន្តហោះផ្សេងៗ
  • យន្តហោះ B52 ចំណាយក្នុងការហោះហើរ ១ម៉ោង គឺ $69,708 
  • យន្តហោះ B52 ត្រូវបានគេប្រើនៅសង្រ្គាម អ៊ីរាក់ អាហ្វហ្គានីស្ថាន តែក្នុងករណីដែល ប្រព័ន្ធការពារអាកាសត្រូវបានកំទេចអស់ទៅហើយ។ 
  • យន្តហោះ B52 មានល្បឿន តែ ២៨៨ម/វិនាទី គ្រាដែលសូម្បី ក្បាលគ្រាប់កាំភ្លើង ២៣ មម ក៍អាចបាញ់ បាន ៩៧០ម/ វិនាទី

B-52 Stratofortress
The USAF operates ~160 bombers:

  • 76 B-52's
  • 63 B-1's
  • 20 B-2's

The B-52 Stratofortress is a long-range strategic heavy bomber manufactured by Boeing and operated by the US Air Force and Nasa. It is the longest serving combat aircraft in the US military and supports air interdiction, maritime and offensive counter-air operations. It was used in missions such as Operation Iraqi Freedom.

The Stratofortress made first flight in April 1952 and entered into service in 1954. Boeing has built a total of 744 B-52s in 12 variants. The maximum take-off weight of the aircraft is 488,000lbs.

The new Stratofortress variant B-52H can carry free-fall bombs, cluster bombs, precision guided missiles and joint direct attack munitions, and has a mixed payload capacity of 70,000lbs. It can fly at speeds up to 650mph (1,046kmph) to an unrefueled range of more than 10,000 miles and altitudes of more than 50,000ft. It is manned by five crew members and powered by eight Pratt & Whitney TF-33 turbofan engines.

Type: B-52H
Function: strategic bomber

  • ឆ្នាំផលិត Year: 1955
  • ចំនួនអាកាសយានិក Crew: 6
  • ចំនួនម៉ាស៊ីន Engines: 8 * 75.6 kN P&W TF-33-P-3
  • ទទឹកស្លាប Wing Span: 56.39 m
  • បណ្តោយតួរយន្តហោះ Length: 49.05 m
  • កំពស់យន្តហោះ Height: 12.40 m
  • ទំហំផ្ទៃដីសំចត Wing Area: 371.60 m2
  • ទម្ងន់សរុបអតិបរិមា Max.Weight: +221 353 kg
  • ល្បឿនហោះ Speed: 957 km/h (288m/second) 
  • កំពស់ហោះ Ceiling: 16,765 m
  • ចម្ងាយហោះ Range: 16.093 km

Of the 744 B-52s Boeing built between 1952 and 1962, 76 remain in active service. They share bombing duties with the supersonic B-1 and the stealthy B-2, both far younger models, but aren’t going anywhere. The US Air Force Global Strike Command, which maintains the bombers at Barksdale Air Force Base in Louisiana and Minot AFB in North Dakota (with a few at Edwards Air Force Base in California) expects them to keep flying through the 2040s. That’s not a hard ceiling, though, and continued combat success and budgetary factors could keep the B-52 in action until it turns 100 years old.

The Cost per flight hour is listed below

  • A-10C Warthog Attack Plane — $17,716
  • AC-130U Spooky Gunship — $45,986
  • B-1B Lancer Bomber — $57,807
  • B-2A Spirit Stealth Bomber — $169,313
  • B-52H Stratofortress Bomber — $69,708
  • C-130J Hercules Cargo Plane — $14,014
  • C-17 Globemaster Cargo Plane — $23,811
  • C-20B VIP Plane (Senior Pentagon Officials) — $32,212
  • C-32A VIP Plane (Vice President, Cabinet Officers) — $42,936
  • C-5B Galaxy Cargo Plane — $78,817
  • CV-22B Osprey Tilt-Rotor — $83,256
  • E-3B Sentry AWACS Radar Plane — $39,587
  • E-4B Flying Headquarters — $163,485
  • F-15C Eagle Fighter — $41,921
  • F-16C Viper Fighter — $22,514
  • F-22A Raptor Fighter — $68,362
  • HH-60G Pave Hawk Helicopter — $24,475
  • KC-10A Extender Tanker — $21,170
  • MC-130H Combat Talon II Special Operations Plane — $32,752
  • MQ-1B Predator Drone — $3,679
  • MQ-9A Reaper Drone — $4,762
  • RQ-4B Global Hawk Drone — $49,089
  • T-38C Talon Jet Trainer — $9,355
  • T-6A Texan II Turboprop Trainer — $2,235
  • U-2 Dragon Lady Spy Plane — $30,813
  • UH-1N Huey Helicopter — $13,634
  • VC-25A Air Force One — $161,591

Armament: up to 58 500-lb or 42 750-lb bombs in weapons bay and 12 750-lb bombs at each of the two underwing pylons. Or conventional or nuclear free-falling stores internally and two AGM-28A or -28B Hound Dog missiles (B-52 G & H). Four ½ inch guns in MD-9 tail turret, or one 20-mm ASG-21 rotary canon (B-52H)

Role Strategic bomber
National origin United States
Manufacturer Boeing
First flight 15 April 1952
Introduction February 1955
Status In service
Primary users United States Air Force
NASA
Produced 1952–1962
Number built 744
Unit cost
B-52B: US$14.43 million (1956);[2]($310 million in 2016)
B-52H: US$9.28M (1962);[4] ($164 million in 2016)
Developed into Conroy Virtus


យន្តហោះ B52 គឺជា​ប្រភេទ​យន្តហោះ ទម្លាក់​គ្រាប់បែក​ដ៏​សាហាវ​ជាទីបំផុត ដែល​បានរចនា និង​ផលិតឡើង​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​បូ​អ៊ី​ញ​។ យន្តហោះ​នេះ​មាន​ទម្ងន់​១២៥​តោន ហើយ​អាច ហោះហើរ​បាន​ក្នុង​ល្បឿន​៨០០​គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​១​ម៉ោង​លើ​រយៈកម្ពស់​១០៧០០​ម៉ែត្រ និង​អាច​ផ្ទុក ប្រេង​បាន​៧៥.២២៥​លីត្រ​។ ក្រុមហ៊ុន​បូ​អ៊ី​ញ​បាន​ផលិត​យន្តហោះ​ប្រភេទ នេះ​ចំ​នួ​នួ​៧៤៤​គ្រឿង រី​តម្លៃ​របស់​វា​គឺ​វិញ​ចាប់ ពី​១០០​លាន​ដុល្លារ​រហូតដល់​៨៥០​លាន​ដុល្លារ ក្នុង​១​គ្រឿង​។ យន្តហោះ​B52 ប្រតិបត្តិ​ការណ ដោយ​កងកម្លាំង​ទ័ពអាកាស​សហរដ្ឋអាមេរិក (USAF)​គិត​ចាប់តាំងពី​ទសវត្សរ៍​ឆ្នាំ​១៩៥០ មកម្ល៉េះ​ហើយ​អាច​ផ្ទុក​សព្វាវុធ​បាន​ទម្ងន់​៣២ តោន​។​ យន្តហោះ​បេ​៥២ បាន​វិវត្តន៍​ពី​យន្តហោះ ដែលមាន​ស្លាបចក្រ​ម្ខាង​មួយ ទៅជា​យន្តហោះ ដែលមាន​ស្លាប់ចក្រ​ម្ខាង​៤ ហើយ​បានធ្វើការ ហោះហើរ​លើកដំបូង​នៅ​ខែមេសា ឆ្នាំ​១៩៥២​។ ដោយ​ផលិតឡើង​ដើម្បី​ផ្ទុក​សព្វាវុធ​នុយ​គ្លេ អ៊ែរ​សម្រាប់​បេសកម្ម​នៅក្នុង​សង្គ្រាមត្រជាក់ នោះ យន្តហោះ​បេ​៥២​បាន​បន្តវេន​ពី​យន្តហោះ ខុន​វែ​រ​បេ​៣៦9​ជៀន​វារិ ព​-៣៦​ប ជា​យន្តហោះ ច្បាំង​ប្រល័យ​លោក​ដ៏​សាហាវ​បំផុត​។ ទោះបីជា យន្តហោះ​បេ​៥២​សាហាវ​យ៉ាងណាក្តី ក៏​យន្ត ហោះ​មួយ​នេះ​ទម្លាក់​គ្រាប់​ណា​ដែល​មិនមែន នុយគ្លេអ៊ែរ​ដែរ​នៅក្នុង​បុព្វហេតុ​សង្គ្រាម​។​ យន្តហោះ B52​ត្រូវបាន​ប្រើប្រាស់ ដោយ USAF​គិត​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ​១៩៥៥​មក​។ មកទល់នឹង​ឆ្នាំ ២០១៧ មាន​យន្តហោះ B52​ចំនួន​៨៥​គ្រឿង​បានចេញ​ប្រតិបត្តិ​ការណ៍ ក្នុង នោះ​មាន​៩​គ្រឿង​ទុក​សម្រាប់​បម្រុង ។ រហូតមក​ទល់នឹង​ឆ្នាំ​១៩៩២ យន្តហោះ B52​ត្រូវ បាន​ប្រតិបត្តិ​ការណ៍ ដោយ​កង​មេបញ្ជាការ​ទ័ព អាកាស SAC ។ ក្រោយមក​យន្តហោះ​នេះ ក៏​ផ្ទេរ​ទៅកាន់​កង​មេបញ្ជាការ ACC​ហើយ​នៅ ឆ្នាំ​២០១០ យន្តហោះ​បេ​៥២ ទាំងអស់​ក៏បាន​ផ្ទេរ បន្ត​ពី ជៅ​ជ​ទៅកាន់​កង​មេបញ្ជាការ AFGSC​វិញ​។ នៅក្នុង​សង្គ្រាមត្រជាក់ សហរដ្ឋអាមេរិក បាន​ប្រើប្រាស់​យន្តហោះ​នេះដែរ​ដើម្បី​គំរាម កំហែង​ដល់​សហភាពសូវៀត​ដែលមាន​បំណង​បង្កើន​សមត្ថភាព​នុយគ្លេអ៊ែរ​របស់​ពួកគេ​។ ចំណែកឯ​នៅក្នុង​សង្គ្រាម​វៀតណាម​វិញ ក្នុង អ​ឡុង​ឆ្នាំ​១៩៦៥ សហរដ្ឋអាមេរិក​បាន ប្រើប្រាស់​យន្តហោះ B52​ដើម្បី​ទម្លាប់​គ្រាប់ បែក​នៅ​តំបន់​បេន​ឃេ​ត របស់​ប្រទេស​វៀតណាម ប៉ុន្តែ​នៅ​ឆ្នាំ​១៩៧២ យន្តហោះ​ប្រភេទ​នេះ ក៏ត្រូវ​បាន​បាញ់​ទម្លាក់​ផងដែរ​ដោយ​គ្រាប់ មី​ស៊ី​ល​របស់​សត្រូវ​។ ពេលចេញ​ប្រតិបត្តិ ការណ៍​ទម្លាក់​គ្រាប់​ម្តងៗ យន្តហោះ B52​អាច ធ្វើការ​ហោះហើរ​បាន​រយៈ​ពេល​ពី​១០​ទៅ​១២​ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​ត្រូវ​ចាក់​ប្រេង​ឡើងវិញ ដោយ​យន្តហោះ​ចម្បាំង​ធន​កា​សេ​១៣៥៕ ដោយ៖ សូ រា



Three reasons:

The B-52 stayed useful by taking on "easier" roles as it aged.
  • It actually started life as a high-performance penetrator, relying on speed and altitude to stay safe. Think Early Cold War, shortly after WWII.
  • When ground-launched missiles improved, the B-52 was forced into flying low-altitude penetration underneath radars (a role for which it was NOT designed and rapidly wore out the airframe) accompanied by a host of other aircraft to protect it and help it penetrate defenses. Despite their escorts, we lost dozens of B-52's in Vietnam.
  • Later in the Cold War, the B-52 was completely outmatched by air defenses (fighters, SAM's, etc), and had little hope of penetrating defenses (at either low or high altitude) to drop nuclear bombs. Instead, it was relegated to flying in friendly/neutral airspace, lobbing long-range nuclear cruise missiles into the Soviet heartland (a tactic they feared more than low-level penetrators). It was basically a missile bus.
  • In the Gulf War, the B-52 only flew after air defenses had already been defeated by other aircraft (F-16's, F-15's, F-111's, etc). It was basically a bomb truck.
  • During ALLIED FORCE (1999), B-1's and other conventional (non-stealthy) a/c could not survive in the face of double digit SAM's, even when employing advanced decoys and other countermeasures.
  • The B-1, btw, went through a similar progession, starting out as a high-performance penetrator, then forced into low-altitude penetration, then also relegated to bomb/missile trucking, pushed back by AAA, MANPADS, SAM's, look-down shoot-down radar, improved Soviet interceptors, and Soviet AWACS. In fact, the B-1 and B-52 fly largely the same missions today.
  • In 40 years, the B-52 went from being the US' primary strategic tool against another superpower to being outclassed by small nations.
  • Bomb/missile trucking is an "easy" job, but far from ideal. You can't bomb your targets until the air defenses have already been defeated---after the "first week" of a war, the most critical phase, when you need them the most. In other words, the B-52 (and B-1) are very easy to shoot down, so they're not nearly as useful as they used to be; 'you can't fly them unless many of the toughest enemies are already dead'. So you can't use them as often as you want.
  • @MSalters phrased it quite nicely: the reason the B-52 (and B-1) hasn't changed is because other a/c are doing the hard work for them (tearing down enemy defenses), and such a/c have advanced immensely. But that amount of support is quite resource intensive, so if you wanted to fly B-52's in the "first week" when enemy defenses are still effective, you'll need a lot of help:
  • The B-52 is still in service due to its high degree of effectiveness. It is not the only plane still in service by means of effectiveness. Other aircraft, such as the F/A-18 Hornet/Superhornet, F-16, F-15, E-2C, C-2, C-130, and UH-1 are still in service because they are still very effective and it would be cost ineffective to replace them. It was anticipated that the F-35 would replace the F/A-18, but after the 3 trillion dollar price tag for the program, and the fact that in test runs against F/A-18 Superhornets and E/A-18G Growlers the F-35 was greatly outperformed, the Department of the Navy decided they will not replace it until around 2035. The B-52 is still very effective for bringing heavy tonnage of explosive ordinance and forcing the hostile force into surrender. If it isn't broken, don't fix it.

No comments:

Post a Comment