ការចំណាយប្រេងឥន្ទនៈ Fuel Consumption តាមប្រភេទផ្លូវ គឺជាប្រធានបទសម្រាប់អ្នកវិនិយោគ ចំណាយថវិការដើម្បីកសាងផ្លូវ ត្រូវជ្រើសរើសផ្លូវថ្នល់ប្រភេទណាដើម្បីចំណាយតិចលើការចំណាយប្រេងឥន្ទនៈ?។ ពេលចាប់ផ្តើមវិភាគជាលំអិត គេឃើញមាន ពាក្យ ០២ ដែលមនុស្សជាទូទៅបកស្រាយខុស បើទោះបីជាវាពាក់ព័ន្ធគ្នាទៅវិញទៅមកក្តី ដូចខាងក្រោមនេះ
- ការចំណាយប្រេងឥន្ទនៈ (ស៊ីសាំង/ស៊ីប្រេង) Fuel Consumption គឺសំដៅថា រថយាន្ត យានយន្ត ចំណាយប្រេងសាំង ឬ ប្រេងម៉ាស៊ូតប៉ុន្មានលីត្រ ក្នុង ១០០ គម? ឧ រថយន្តតូច ចំណាយ ៨លីត្រ/១០០ គម បើសិន បើកម៉ាស៊ីនត្រជាក់់គេនឹងចំណាយ ១០ លីត្រ/១០០ គម ឬ អាស្រ័យលើការបើកយឺត ឬ បើកលឿន ផ្លូវល្អ ឬ ផ្លូវរលាក់?
- ការចំណាយតម្លៃសេដ្ឋកិច្ច Fuel Economic គឺសំដៅថា រថយន្ត យានយន្ត ស៊ីសាំង ស៊ីប្រេង ១ លីត្រ បានប៉ុន្មានគីឡូមែត្រ? ឧ ម៉ូតូ ស៊ីសាំង ១ លីត្រ/៤០ គម
ស្ថានភាពផ្លូវ/ទីតាំងផ្លូវ/ប្រភេទផ្លូវថ្នល់ គឺពិតជាជាប់ទាក់ទងគ្នា នេះបើតាមការសិក្សានៅសហរដ្ឋអាមេរិក ដូចជា៖
- ផ្លូវក្នុងក្រុង៖ យានយន្តបើកក្នុងល្បឿង ៣១ គម/ម៉ោង
- ផ្លូវ Highway យានយន្តបើកក្នុងល្បឿង ៧៧ គម/ម៉ោង
- ផ្លូវ Highspeed យានយន្តបើកក្នុងល្បឿង ១៣០ គម/ម៉ោង
ដោយសារស្ថានភាពខុសគ្នា ការចំណាយសាំង ប្រេងឥន្ទនៈខុសគ្នាដែរ នេះជាទិដ្ឋភាពទូទៅ បើសិនជាគិតតាមបច្ចេកទេសនៃការផលិតយានយន្ត គឺការចំណាយសាំង អាស្រ័យលើ ទំងន់រថយន្ត ឆ្នាំផលិត កំលាំងសេះ ស្ថានភាពផ្លូវ សំបកកង់ និងគេគិតដល់ទៅ ចំហេះជាតិពុល ជាឧស្ម័នកាបូនិក ដែលភាយចេញពីស្ទះចរាចរណ៍ និង ការចំណាយសាំង ប្រេង អំឡុងពេលស្ទះផ្លូវ...។ ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូន ឬ អ្នកបើកបរឡាន តែងតែចង់បានការគណនាសាំង ប្រេង តាមជាក់ស្តែង គឺ គិតចម្ងាយ បូកចំនួន ម៉ោងធ្វើដំណើរ ចំណែកខាង ហិរញ្ញវត្ថុ គណនេយ្យ គេគិតជា គីឡូមែត្រ ឧ ចម្ងាយផ្លូវទៅមក ២០០ គម គេបើកសាំងឲ្យ ២០ លីត្រ ។
No comments:
Post a Comment