ដោយសារយន្តហោះធុន F-5 នេះជាប្រភេទយន្តហោះ ដែល រសហរដ្ឋអាមេរិកធ្លាប់ប្រើក្នុងសម័យសង្រ្គាមនៅ កម្ពុជាឆ្នាំ ១៩៦០ ដល់ ១៩៧៥ (ក្នុងសង្រ្គាមវៀតណាម) ដូច្នេះ យន្តហោះធុន F-5 ជាយន្តហោះចម្បាំងល្បីល្បាញ រហូតល់សព្វថ្ងៃនេះ ហើយកងទ័ពអាកាសភូមិន្ទថៃ បាន នឹង កំពុងប្រើប្រាស់យន្តហោះធុន F-5 ចំនួន ៣៤ គ្រឿងដែរ ដែលទាមទារកងទ័ពកម្ពុជា សិក្សា វិភាគ ចំណុចខ្លាំង ចំណុចខ្សោយរបស់យន្តហោះធុន យន្តហោះធុន F-5 (Northrop F-5)។
យន្តហោះធុន F-5 (Northrop F-5) មានចំណុចបច្ចេកទេសដូចតទៅ៖
✈ អាវុធបំពាក់ Armament (1) - AIM-9 Sidewinder (2) 2x 20mm boardcanon
✈អាកាសយានិក Crew: F-5A/N: 1, F-5B/F: 2
✈ទម្ងន់តួរយន្តហោះ Empty weight: 9,583 lb (4,347 kg)
✈ធុងសាំងបម្រុង(ក្រោមពោះយន្តហោះ) External fuel: 1,040 l drop-tanks
✈ទម្ងន់សរុប Gross weight: 7,142 kg
✈កម្ពស់ Height: 4.077 m
✈ធុងសាំងក្នុង Internal fuel: 2,560 l
✈ប្រវែង Length: 14.6876 m
✈ទម្ងន់អតិបរិមា Max takeoff weight: 11,192 kg
✈បេសកកម្មស្នូល ប្រយុទ្ធ Primary task= Light-weight figther
✈រាដា Radar= AN/APQ-159
✈សែនស័រ Sensors= ALR-87 Radar Warning Receivers
✈ល្បឿនខ្ពស់ Maximum speed: 1,740 km/h at altitude 11,000 m✈អាកាសយានិក Crew: F-5A/N: 1, F-5B/F: 2
✈ទម្ងន់តួរយន្តហោះ Empty weight: 9,583 lb (4,347 kg)
✈ធុងសាំងបម្រុង(ក្រោមពោះយន្តហោះ) External fuel: 1,040 l drop-tanks
✈ទម្ងន់សរុប Gross weight: 7,142 kg
✈កម្ពស់ Height: 4.077 m
✈ធុងសាំងក្នុង Internal fuel: 2,560 l
✈ប្រវែង Length: 14.6876 m
✈ទម្ងន់អតិបរិមា Max takeoff weight: 11,192 kg
✈បេសកកម្មស្នូល ប្រយុទ្ធ Primary task= Light-weight figther
✈រាដា Radar= AN/APQ-159
✈សែនស័រ Sensors= ALR-87 Radar Warning Receivers
✈ល្បឿនគ្រូស Maximum cruise speed: 1,050 km/h at 11,000 m
✈ល្បឿនយឺត Economical cruise speed: 850 km/h; at 11,000 m
✈ល្បឿនសំកាំង Stall speed: 230 km/h
✈ល្បឿនសន្ទុះ Never exceed speed: 1,310 km/h
✈ចម្ងាយហោះ Range: 891 km
✈ចម្ងាយហោះក្នុងប្រតិបត្តិការសឹក Combat radius 220 km
✈ចម្ងាយហោះក្នុងយុទ្ធនាការ Ferry range: 3,720 km
✈ចម្ងាយហោះក្នុងយុទ្ធនាការ Ferry range (20 min reserve): 2,565 km
✈ចម្ងាយហោះក្នុងយុទ្ធនាការ Ferry range (20 min reserve): 2,940 km
✈កម្ពស់ហោះ Service ceiling: 15,800 m
✈កម្ពស់ហោះ Service ceiling one engine out: 12,000 m
✈ល្បឿនហោះឡើង Rate of climb:175 m/s
✈ចម្ងាយផ្លូវរត់ចុះគ្មានឆ័ត្រ Landing run from 15 m -1,128 m without brake-chute
✈ចម្ងាយផ្លូវរត់ចុះមានឆ័ត្រ Landing run from 15 m to 762 m with brake-chute
✈Armament អាវុធ
- កាំភ្លើង វេវុលវែ ២ ដើម ទំហំគ្រាប់ ២០ មម (ចំនួន ២ ដើម គ្រាប់ ១ ឯកតា/ ២៨០គ្រាប់) Guns: 2× 20 mm (0.787 in) M39A2 Revolver cannon in the nose, 280 rounds/gun
- ប្រអប់ Hardpoints: 7 total (only pylon stations 3, 4 and 5 are wet-plumbed): 2× wing-tip AAM launch rails, 4× under-wing & 1× under-fuselage pylon stations with a capacity of 7,000 pounds (3,200 kg),with provisions to carry combinations of:
✈Rockets:រុក្កែត
- 2× LAU-61/LAU-68 rocket pods (each with 19× /7× Hydra 70 mm rockets, respectively); or
- 2× LAU-5003 rocket pods (each with 19× CRV7 70 mm rockets); or
- 2× LAU-10 rocket pods (each with 4× Zuni 127 mm rockets); or
- 2× Matra rocket pods (each with 18× SNEB 68 mm rockets)
- 4× AIM-9 Sidewinder or 4× AIM-120 AMRAAM air-to-air missile
- 4× AGM-65 Maverick air-to-surface missiles
- AA-8 Aphid, AA-10 Alamo, AA-11 Archer and other Russian/Chinese AAMs (Iranian ver.)
- Bombs: A variety of air-to-ground ordnance such as the Mark 80 series of unguided bombs (including 3 kg and 14 kg practice bombs), CBU-24/49/52/58 cluster bomb munitions, napalm bomb canisters and M129 Leaflet bomb, and laser-guided bombs of Paveway family. up to 3× 150/275 U.S. gallon Sargent Fletcher drop tanks for ferry flight or extended range/loitering time.
- 2× GPU-5/A 30mm cannon pods (fitted only on Thai F-5s)
✈ Avionics អាវីយូនិក
- Emerson Electric AN/APQ-153 radar on early batch of F-5E
- Emerson Electric AN/APQ-159 radar on later production F-5E
- AN/AVQ-27 Laser Target Designator Set (LTDS), for F-5B and F-5F only.
- Inertial Navigation System (INS)
- Chaff/Flare capability
- VOR
- ILS
- TACA
- VHF radi
- UHF radio
- Radar Altimeter
- HUD
- HOTAS
បញ្ជីសារពើភ័ណ្ឌយន្តហោះ ឧទ្ធម្ភាចក្របំពាក់ក្នុងកងទ័ពជ់់ើងអាកាសភូមិន្ទថៃ សរុប ៣២៩ គ្រឿង !
👉 UAV-RTAF U-1, Thailand, Reconnaissance, RTAF U-1, ជើងអាកាស=✈17 គ្រឿង
បញ្ជីឈ្មោះយន្តហោះដ្រួន DRONE នៃកងទ័ពអាកាសភូមិន្ទថៃ
✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈✈
No comments:
Post a Comment